واکنش ها به از سرگیری روابط ایران و عربستان؛

عمان و عراق استقبال کردند | ریاض تایید کرد

عمان و عراق به ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه عمان در واکنش به از سرگیری روابط ایران و عربستان اعلام کرد: امیدواریم که ازسرگیری روابط میان عربستان و ایران در تقویت ارکان امنیت و ثبات منطقه سهیم باشد.

وزارت امور خارجه این کشور از بیانیه سه جانبه مشترک عربستان، ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران، بازگشایی سفارت ‌ها و نمایندگی های دو کشور طی حداکثر دو ماه و فعالسازی توافق همکاری امنیتی فی مابین و موافقت نامه همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فناوری و علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان استقبال کرد.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که این گام به تقویت ارکان امنیت و ثبات در منطقه و تحکیم همکاری‌های مثبت و سازنده که به نفع تمام مردم منطقه و جهان است، کمک کند.

تایید از سرگیری روابط ایران و عربستان از سوی خبرگزاری واس

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) عصر امروز (جمعه)، در گزارشی بیانیه سه‌جانبه ایران، عربستان سعودی و چین درباره ازسرگیری روابط دوجانبه تهران و ریاض در آینده نزدیک را تایید کرد.

لازم به ذکر است به دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم رئیسی به پکن، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.

واکنش وزارت خارجه عراق به ازسرگیری روابط ایران و عربستان

وزارت خارجه عراق در واکنش به از سرگیری روابط ایران و عربستان اعلام کرد: ما از توافق میان عربستان و ایران برای گشودن صحفه جدید از روابط دیپلماتیک استقبال می کنیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها